eTwinning projekts  

Matemātiskās un loģiskās domāšanas veidošana. Djeneša bloki. Ģeometriskās figūras.

Daugavpils pilsētas 1. pirmsskolas izglītības iestādes 3. grupa “ZAĶĪTIS” piedalījās projektā  “Matemātiskās un loģiskās domāšanas veidošana. Djeneša bloki. Ģeometriskās figūras.” Projektu sagatavoja pirmsskolas skolotāja Eļmira Aksjuta sadarbībā ar grupas vecākiem, mūzikas skolotāju Valentīnu Rosmanoviču un pirmsskolas skolotāja palīgu Jekaterinu Filipovu. Projektu atbalstīja Daugavpils pilsētas 1. pirmsskolas izglītības administrācija.

Projekts uzsākts no 18. oktobra 2021. gada  līdz tekošā gada beigām.

Projekta piedalījās 13 dalībnieki no dažādām valstīm: Latvijas, Lietuvas un Turcijas.

Lielākā daļa agrīnās attīstības metožu dod bērniem tikai vispārīgas idejas par matemātiku, kas aprobežojas ar prasmi mutiski skaitīt un risināt vienkāršus uzdevumus. Tā rezultātā bērniem rodas iespaids, ka matemātika ir garlaicīga nodarbība, tāla no radošuma.

Tāpēc bērni iepazīstinājās ar Djeneša blokiem (taustīja, turēja, spēlējās) un ar ģeometriskām figūrām, tad darbojās, pildot uzdevumus. Izgāja 6 (sešus) posmus līdz pilnībā izprata Djeneša bloku svarīgumu, un izmantoja ģeometriskās figūras.

MĒRĶI

Bērni spēlēs visa veida aizraujošas loģiskās spēles, kas palīdz bērnam attīstīt kombinatoriskas, loģiskas, analītiskas spējas. Kā arī uzlabos runu, atmiņu un uzmanību. Bērns iegūs izpratni par vissarežģītākajām matemātiskajām prasmēm veikt analīzi, sintēzi, kodēšanu un algoritmēšanu, neapzinoties šo operāciju sarežģītību.

Mācīsies salīdzināt, vispārināt, klasificēt, loģiku, analītiskās spējas, kombinatoriku.

DARBA PROCESS

Darba process notika 6 (sešos) posmos.

  1. Iepazīšanās fāze.
  2. Spēles noteikumu izpēte.
  3. Atbilstības fāze.
  4. Iepazīšanās ar abstraktu simbolu.
  5. Simboliska skatuve.
  6. Patstāvīgo secinājumu posms.
  • Apmaiņa ar izveidotiem didaktiskiem materiāliem ( spēlēm, kartītēm, aprakstiem), izmantojot bērnu idejas. Tika izveidota grupai savu ģeometrisko figūru un Djeneša bloku spēļu grāmata, lai bērni izmantotu to ikdienā.
  • Ar partnerskolu salīdzināšana, informācijas analizēšana.
  • Sazināšana ar partnerdārziņu, izmantojot Zoom.

PAREDZAMIE REZULTĀTI

  • Aktivitātes TwinSpace.
  • Izveidot grupai savu ģeometrisko figūru un Djeneša bloku spēļu grāmatu.
  • Grupas papildināšana ar Djeneša blokiem un pašizveidotām ģeometriskām figūrām.
  • “Runājošā siena” – raksturo un rāda mūsu darba gaitu.